سازمان های برتر به طور فزاینده ای از یک LMS با قابلیت های یادگیری اجتماعی استفاده می کنند تا برنامه های آموزشی خود را جذاب تر و جذاب تر کنند. یک LMS که به طور یکپارچه یادگیرندگان را از طریق یادگیری اجتماعی درگیر می کند، تجربه یادگیری را افزایش می دهد و همچنین مشارکت بیشتر را ارتقا می دهد.
یادگیری اجتماعی از طریق LMS
رسانه های اجتماعی بدون شک به جنبه ای جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند؛ به طوری که ما دائماً با کل جهان ارتباط داریم، چه از طریق فیس بوک، توییتر یا هر یک از سایت های شبکه های اجتماعی پیشرو امروزی. هر روز، میلیونها نفر در سراسر جهان از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای ارتباط با دوستان، مطلع شدن از رویدادها و اخبار جهانی، سازماندهی جلسات، اشتراکگذاری تجربیات و کشف چیزهای جدید و افراد جدید استفاده میکنند.
در طول سالها، سایتهای شبکههای اجتماعی محبوبیت فوقالعادهای کسب کردهاند و این باعث شده است که سازمانها در هر اندازه و شکلی توجه کنند و راههایی را برای استفاده از این پدیده جهانی بیابند. سازمانها قبلاً شروع به ادغام رسانههای اجتماعی در استراتژیهای بازاریابی و ارتباطی کردهاند زیرا دادههای جمعآوریشده از رسانههای اجتماعی به بازاریابان این امکان را میدهد تا روندهای جهانی را شناسایی کرده و آمار خود را تقریباً در هر جهتی تجزیه و تحلیل کنند.
به طور مشابه، یک سیستم مدیریت یادگیری با قابلیت های داخلی رسانه های اجتماعی می تواند به طور موثر توسط متخصصان یادگیری و توسعه (L&D) برای بهبود کیفیت و تجربه برنامه های آموزشی آنلاین خود مورد استفاده قرار گیرد. یک LMS که می تواند یادگیرندگان را از طریق یادگیری اجتماعی درگیر کند، آموزش آنلاین را برای کارمندان، بسیار جذاب و مشارکتی می کند.
یادگیری اجتماعی یکی از موثرترین روش های یادگیری انسان است. نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا نشان میدهد که انسانها میتوانند در این ۴ مرحله بیاموزند:
توجه
حفظ
تولید مثل
انگیزه
در حال حاضر به طور گسترده پذیرفته شده است که یادگیری در یک محیط اجتماعی بسیار کارآمدتر است، زیرا دانش به طور طبیعی از طریق تعامل و همکاری و بدون رویکرد ساختارمند به دست می آید و حفظ می شود. در واقع، یادگیری اجتماعی در زندگی روزمره ما بدون اطلاع ما یا دلیلی برای یادگیری اتفاق می افتد. و یکی از رویکردهای پیشرو برای استفاده از یادگیری اجتماعی از طریق LMS است.
بیایید نگاهی به برخی از راههایی بیندازیم که LMS میتواند مشارکت دانش آموزان، دانشجویان یا فراگیران را ارتقا دهد و تأثیر یادگیری اجتماعی را افزایش دهد:
تاثیر LMS بر یادگیری اجتماعی
یادگیری غیر رسمی
یک LMS که یادگیری غیررسمی را ارائه می دهد، راه منحصر به فردی را برای یادگیرندگان فراهم می کند تا از طریق رسانه های اجتماعی و ابزارهای همکاری دانش، از یکدیگر یاد بگیرند. یادگیری اجتماعی به عنوان یکی از مؤثرترین منابع یادگیری غیررسمی عمل کرده ، به یادگیرندگان توانایی برقراری ارتباط با همسالان خود را داده ، تبادل نکات و ترفندها، و همچنین کمک گرفتن از متخصصان با تجربه تر را فراهم کرده است. بنابراین، آنچه به عنوان یادگیری رسمی شروع می شود، به یک فعالیت پویا و غیررسمی تبدیل می شود.
انجمن ها و انجمن های بحث و گفتگو
تابلوها و تالارهای گفتگو رایج ترین پلتفرم هایی هستند که LMS ها برای یادگیری اجتماعی از آنها استفاده می کنند. زبان آموزان می توانند لایک کنند، به اشتراک بگذارند و نظر بدهند، تعامل داشته باشند، سؤال بپرسند، سؤالات را ارسال کنند، پاسخ دریافت کنند و به طور کلی اطلاعات را در سراسر صفحه به اشتراک بگذارند، و همچنین بحث های جدید را شروع کنند، موضوعات را پست کنند یا به موضوعات موجود پاسخ دهند. انجمن های گفتگو در ماژول یادگیری اجتماعی یک LMS همچنین می تواند تشویقی برای زبان آموزان باشد تا کانال های ارتباطی را برای پیشبرد تجارب یادگیری خود باز کنند. فراگیران همچنین می توانند انجمن های خود را ایجاد کنند یا در انجمن های دیگران شرکت کنند تا دانش و تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
همکاری و به اشتراک گذاری محتوا
با اتصال زبان آموزان به صورت آنلاین در LMS، همکاری و اشتراک گذاری در زمان واقعی با استفاده از قابلیت های یادگیری اجتماعی بسیار آسان تر می شود. زبانآموزان همچنین میتوانند از طریق پخش زنده ویدیو یا یک وبینار برای یک تجربه تعاملی با هم ارتباط برقرار کنند، جایی که جریان زنده با یک اتاق چت برای فعال کردن بازخورد در زمان واقعی همراه است. با یادگیری اجتماعی، کارمندان میتوانند از طریق چندین سبک، مانند صوتی و تصویری، اینفوگرافیک، برنامههای تعاملی، و همچنین از طریق رسانههای اجتماعی به یادگیری نزدیک شوند.
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
یکی از تأثیرات کلیدی یادگیری اجتماعی از طریق LMS، محتوای تولید شده توسط کاربر است. همه از به اشتراک گذاشتن دستاوردها و موفقیت های خود با همسالان و همکاران خود، به ویژه در پلتفرم های اجتماعی، لذت می برند. از این رو، زبان آموزانی که تجربیات فوق العاده مثبتی با استفاده از LMS شما دارند، می توانند این تجربه را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، یادگیری اجتماعی همچنین سازمان ها را قادر می سازد تا از توصیفات و بازخورد یادگیرندگان به عنوان محتوای اصلی برای ارتقاء بیشتر موفقیت، برنامه های آموزشی و کسب و کار کلی خود استفاده کنند.
خودآموزی و انگیزه
یک LMS با قابلیت یادگیری اجتماعی دسترسی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت را به فراگیران ارائه می دهد و خودآموزی را تشویق می کند و آنها را برای دستیابی به اهداف مورد نظرشان ترغیب می کند. یادگیرندگان در یک محیط اجتماعی احساس انگیزه بیشتری می کنند و حس رقابت به طور ارگانیک آنها را به کار سخت تر و رقابت در بالاترین سطح سوق می دهد و در نتیجه مجموعه مهارت های کلی فراگیران را بهبود می بخشد و در عین حال بهره وری را افزایش می دهد.
یک LMS یادگیری اجتماعی به عنوان یک پلتفرم ثابت برای سازمان ها برای به اشتراک گذاشتن دانش عمل می کند و تضمین می کند که به نیروی کار آموزش های مورد نظر داده می شود و باعث شفافیت بیشتر در فرهنگ سازمان می شود. یادگیری اجتماعی از طریق LMS نه تنها بر اثربخشی برنامههای آموزش الکترونیکی شما تأثیر میگذارد، بلکه به شما بینشی در مورد تعامل یادگیرنده و چگونگی بهبود آن میدهد.