از چت های زنده گرفته تا کتابخانه های آموزشی آنلاین، طیف گسترده ای از گزینه های پشتیبانی LMS وجود دارد. در این مقاله، ۷ نوع خدمات پشتیبانی را که باید هنگام انتخاب سیستم مدیریت یادگیری بعدی خود در نظر بگیرید، بررسی خواهم کرد.

۷ نوع مختلف خدمات پشتیبانی LMS

ممکن است هیچ مشکلی در LMS جدید خود پیش‌بینی نکنید، اما هرگز نمی‌دانید که چه مشکلات انتقال داده، اشکالات و خطاهای احراز هویت در پیش است. به این ترتیب، خدمات پشتیبانی LMS باید در اولویت قرار گیرد. هدف این است که یکی را پیدا کنید که سطح پشتیبانی ایده آل را در محدوده قیمت شما ارائه دهد. در حالی که برخی ممکن است گزینه های پیشرفته تری را ارائه دهند مانند کمک های فنی یک به یک. این ممکن است اتلاف منابع باشد و با توجه به اینکه تیم تحقیق و توسعه شما قبلاً دارای تخصص زیادی است، به همین ترتیب، بخش‌های تازه کار L&D ممکن است برای راه‌اندازی و راه‌اندازی به موقع سیستم به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. در اینجا ۷ نوع خدمات پشتیبانی LMS وجود دارد که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

  1. پشتیبانی تلفنی
    شما می توانید هر زمان که با مشکلی مواجه شدید یا برای تسلط بر ابزار به کمک نیاز دارید، با فروشنده LMS تماس بگیرید. برخی از سیستم‌های مدیریت یادگیری به صورت ۲۴ ساعته کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط در ساعات کاری کار می‌کنند. به همین دلیل، بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری نهایی، این موضوع را با فروشنده LMS روشن کنید. همچنین، بپرسید چه کسی تلفن‌ها و حوزه‌های تخصصی آن‌ها را کنترل می‌کند. به عنوان مثال، آیا نمایندگان تلفن آنها می دانند که چگونه با خطاهای اولیه ورود به سیستم برخورد کنند؟ آیا آنها می توانند با مشکلات پیشرفته تری مانند اشکالات برنامه نویسی یا مشکلات انتقال داده ها مقابله کنند؟ ممکن است در طول دوره آزمایشی رایگان LMS با آنها تماس بگیرید تا ببینید چقدر طول می کشد تا با یک فرد صحبت کنید. به عنوان مثال، ممکن است مجبور شوید به دلیل حجم بالای تماس و کمبود کارکنان خدمات کافی، نیم ساعت منتظر بمانید.
  2. ایمیل
    فروشندگان LMS، یک تماس ایمیل برای پاسخگویی به سوالات یا نگرانی های شما ارائه می دهند. در برخی موارد، آنها حتی شما را به نماینده‌ای منصوب می‌کنند که با تعداد محدودی مشتری سروکار دارد که معمولاً به معنای پاسخ‌های سریع‌تر و خدمات شخصی‌تر است. یک بار دیگر، می‌توانید این ویژگی پشتیبانی را در طول دوره آزمایشی با ارسال یک بلیت مشکل یا ایمیل آزمایش کنید و ببینید چقدر طول می کشد تا پاسخ دهند. مهمتر از آن، نحوه پاسخ آنها به سوال یا مسئله شماست. آیا آنها آگاه و مودب هستند؟ یا باعث می شوند که به خاطر اینکه نمی دانید چگونه مشکل را به تنهایی حل کنید، احساس تحقیر می کنید؟
  3. سوالات متداول آنلاین
    سوالات متداول به صورت دوره ای توسط فروشنده LMS به روز می شود و اساسی ترین نگرانی ها یا چالش ها را پوشش می دهد. مانند نحوه تغییر رمز عبور کاربر یا تولید گزارش های جدید در سیستم. برخی از فروشندگان LMS حتی پیوندهای منابع را در پاسخ ها قرار می دهند تا بتوانید موضوع را بیشتر بررسی کنید. به عنوان مثال، سوال گزارش ممکن است کاربران را به یک آموزش آنلاین هدایت کند که نحوه دسترسی به آن عملکرد را از طریق داشبورد را توضیح می دهد.
  4. پایگاه دانش
    در یک کتابخانه آموزشی آنلاین، کاربران می توانند برای بهبود عملکرد ابزار و عیب یابی سریع مشکلات رایج به آن دسترسی داشته باشند. معمولاً شامل همه چیز از کلاس های آموزشی آنلاین و دموهای ویدیویی گرفته تا راهنماهای نوشتاری و پادکست ها می شود. با این حال، فروشنده LMS باید مایل باشد که پایگاه دانش را به طور مرتب به روز کند تا موضوعات و موانع جدیدی را که پیش می آید منعکس کند. به عنوان مثال، آخرین به روز رسانی یا افزودنی آنها شامل یک منحنی یادگیری است. بنابراین، پایگاه دانش آن‌ها باید گسترش یابد تا شامل راهنماها یا ویدیوهای مفیدی باشد که کاربران را سریع‌تر کند.
  5. انجمن کاربر
    در حال حاضر بسیاری از سیستم‌های مدیریت یادگیری دارای انجمن‌های کاربر آنلاین هستند که معمولاً توسط فروشنده LMS تعدیل می‌شوند. حتی پلتفرم‌های رایگان و منبع باز نوعی جامعه کاربری دارند که در آن می‌توانید نکات و توصیه‌ها را تبادل کنید. هشدار این است که آنها باید فعال باشند و تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان تمایل داشته باشند تا واقعاً سودمند باشند. قبل از اینکه LMS بعدی خود را انتخاب کنید، وارد صفحه پیام کاربر آنها شوید و یک سوال ساده بپرسید. ببینید چقدر طول می کشد تا یک نفر پاسخ دهد و آیا واقعاً مفید است یا خیر.
  6. چت زنده
    چت های زنده به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با یک نماینده خدمات مشتری یا پشتیبانی صحبت کنید که معمولاً می تواند در مورد مسائل اساسی کمک کند. برای مسائل مرتبط تر، ممکن است مشکل شما را برای پیگیری به متخصص ارجاع دهند. به عنوان مثال، به دلیل مشکلات قالب‌بندی، نمی‌توانید منابع یادگیری فعلی خود را به پلتفرم جدید منتقل کنید، یا در تخصیص نقش‌های کاربر مشکل دارید. برخی از سازمان‌های LMS ساعات چت زنده خاصی دارند که در آن می‌توانید به یک نماینده برسید، در حالی که برخی دیگر به شما این فرصت را می‌دهند که شبانه‌روز با آنها تماس بگیرید. علاوه بر این، شما باید در مورد اینکه چه کسی چت های زنده را مدیریت می کند و چه سطحی از پشتیبانی را ارائه می دهد پرس و جو کنید. به عنوان مثال، اگر یک مشکل فنی تر در LMS موجود می باشد، آیا باید مستقیماً به ایمیل یا پشتیبانی تلفنی بروید؟
  7. وبینارها
    وبینارها یک سرویس پشتیبانی پیشرفته تر و شخصی سازی شده است که برخی از فروشندگان LMS به مشتریان خود ارائه می دهند. این به شما این فرصت را می دهد که با تیم داخلی یا کارشناسان، برای موضوعی که به عنوان سخنران مهمان خدمت می کنند ملاقات کنید. با توجه به اینکه بسیاری از نکات و ترفندهای مفید برای غلبه بر چالش‌های رایج و افزایش اثربخشی، این رویدادها نه تنها به شما کمک می‌کنند تا از LMS به طور مؤثرتری استفاده کنید، بلکه بازگشت سرمایه آموزش آنلاین خود را نیز بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، نحوه استفاده از ویژگی های گزارش برای ردیابی اهداف آموزشی آنلاین و شناسایی افراد برتر. این رویدادهای زنده همچنین به شما این امکان را می‌دهند که مستقیماً سؤال بپرسید و با فروشندگان LMS به صورت «رو در رو» بحث کنید، حتی اگر فقط نظرات یا سؤالاتی را برای آنها تایپ کنید، در زمان واقعی پاسخ می دهند. در برخی موارد، فروشندگان LMS به‌جای میزبانی زنده، وبینارها را به کتابخانه‌های پایگاه دانش خود ضبط و ارسال می‌کنند.