وقتی نوبت به سیستمهای مدیریت یادگیری میرسد، ما در مورد هدف قرار دادن افراد فنآور و غیرفنی (معلمان، یادگیرندگان جوان) صحبت میکنیم. این به معنای پشتیبانی مداوم، بهینه سازی و ساده سازی محصول و انطباق با نیازهای دائماً در حال تغییر کاربران است. درک ضعیف از نحوه کار معلمان و دانش آموزان در هنگام ایجاد یک سیستم مدیریت یادگیری یکی از چالش های اصلی آموزش الکترونیکی است.
جدول برنامه ریزی کاری
هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان، تنظیم و پیگیری پیشرفت ده ها کار دشوار است. جدول برنامه ریزی کاری ابزاری هوشمند برای کمک به توزیع مناسب بار مطالعه و مدیریت زمان است. یک ردیاب وظایف، کمک خوبی برای دانشجویان ارشد در هنگام کار بر روی درس یا پایان نامه خود خواهد بود. معلمانی که اکنون در تعداد کارهایی که باید انجام شوند و تعداد تکالیفی که باید بررسی شوند، غرق شدهاند، هیجانزده خواهند بود تا همه کارها را در یک مکان جمع کنند.
تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل دانشجویی داخلی یک گزینه آسان برای بررسی حضور دانش آموزان، نظارت بر پیشرفت و مدیریت نمرات است. این ویژگی را می توان به اشکال مختلف از داشبورد گرفته تا دفتر نمرات پیاده سازی کرد و امکان ردیابی پیشرفت دانش آموزان را در یک مکان بدون جابجایی بین برگه ها فراهم کرد.
دسترسی به یک پایگاه دانش
دسترسی رایگان به کتابخانههای آنلاین و پایگاههای اطلاعاتی علمسنجی یک مزیت بزرگ برای دانشآموزان است تا منابع مربوطه را در دسترس داشته باشند.
سازگاری با موبایل
هر پلتفرم وب باید در دستگاه های تلفن همراه قابل مشاهده باشد. صحبت در مورد پلتفرم های پیچیده و با عملکرد بالا که همان چیزی است که سیستم های مدیریت یادگیری هستند، طراحی تطبیقی کافی نیست. ارائه دهندگان LMS یا باید از طراحی واکنشگرا برای اطمینان از تجربه کاربری خوب استفاده کنند یا یک نسخه جداگانه برای پلتفرم های تلفن همراه ایجاد کنند.
برای ساختن یک نسخه تلفن همراه از یک LMS ، تحقیقات قابلیت استفاده بر اساس استفاده از پلتفرمهای مشابه باید با در نظر گرفتن تفاوتهای استفاده از دستگاهها، از جمله ویژگیهای اساسی و تفاوتهای کاربری آنها انجام شود.
یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی
برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و افزایش کارایی ارتباط بین موسسات آموزشی و دانشجویان، یکپارچه سازی سیستم مدیریت یادگیری با شبکه های اجتماعی توصیه می شود.
تکرار اعلانهای دانشگاه یا مدرسه در شبکههای اجتماعی که برای موسسه آموزشی خود انتخاب میکنید، گزینه خوبی برای پوشش مخاطبان بیشتر است و شانس شنیده شدن را افزایش میدهد. شبکه های اجتماعی همچنین می توانند به عنوان جایگزینی برای اطلاعیه های مبتنی بر وب سایت، کمک خوبی برای دانشجویان آینده در طول کمپین های پذیرش تحصیلات عالی باشند.
پیام های داخلی
امکان برقراری ارتباط دانشآموزان و معلمان بدون خروج از سیستم مدیریت یادگیری، راه خوبی برای متمرکز ماندن و جلوگیری از حواسپرتی است. علاوه بر این، داشتن تمام پیامهای مربوط به مطالعات خود در یک مکان، خطر از دست دادن چیزی مهم و کشف آن در پوشه هرزنامه را به حداقل میرساند.
سفارشی سازی برای کودکان
اگرچه کودکان امروزی مهارت قابل توجهی در استفاده از اینترنت و گجتها به دست آوردهاند، اما هنوز باید به رویکردی متفاوت در مورد قابلیت استفاده تکیه کنیم. رنگهای روشنتر، فونتهای بزرگتر، رابطهای سادهتر، متون کوتاه، محتوای بصری بیشتر و راهنمایی کودکان از طریق عملکرد LMS ویژگیهای قابل استفادهای هستند که در این سطح وجود دارند.
یکپارچه سازی تقویم
ادغام یک LMS با Google Calendar یا جایگزین آن می تواند قابلیت استفاده کلی سیستم را بهبود بخشد. ایده اصلی این است که مجموعهای از یادآوریها (اعلانها) را راهاندازی کنیم تا دانشآموزان را تشویق کنند تا کار روی تکلیف را شروع کنند و آن را به موقع تحویل دهند.
گزینه های ثبت نام سفارشی
دسترسی آسان به سیستم مدیریت یادگیری اولین چیزی است که ارائه دهندگان LMS باید اطمینان حاصل کنند. آنها میتوانند پس از ورود به دانشگاه، جزئیات دسترسی شخصیشده را به دانشجویان بدهند (یعنی ایمیل جهانی، از جمله نام و نام خانوادگی دانشجو به اضافه نام دانشگاه) تا از آن برای ورود به LMS استفاده کنند. بنابراین، برقراری ارتباط با سایر دانش آموزان و معلمان دارای آدرس ایمیل بر اساس همان اصل آسان تر می شود. از طرف دیگر، آنها ممکن است عملکرد ورود به سیستم را با استفاده از فیس بوک، گوگل، اعتبار حساب مایکروسافت یا Apple ID پیاده سازی کنند.
تشویق کردن فراگیران
بر اساس سن دانشآموزان، تخصصها و موضوعات، ارائهدهندگان سیستم مدیریت یادگیری میتوانند چند راه را برای تشویق دانشآموزان به استفاده از سیستم ادغام کنند. در اینجا رایج ترین گزینه ها وجود دارد:
نشان ها و امکاناتی برای تطبیق آنها با نیازهای دانش آموزان شما
گیمیفیکیشن فرآیندهای خاص
مجموعه ای از صداهای ادغام شده در سیستم
تابلوی جام با عکس های دانش آموزی
وقتی صحبت از LMS به میان میآید ، ما در مورد هدف قرار دادن افراد فنآور و غیرفنی (معلمان، یادگیرندگان جوانتر) صحبت میکنیم. این به معنای پشتیبانی مداوم، بهینه سازی و ساده سازی محصول و انطباق با نیازهای دائماً در حال تغییر کاربر است.